Klik je...

Rabu, 19 Mac 2014

Kisah rahsia kejayaan

Anda Baca tentang kisah-kisah kejayaan rahsia? Di sini kami akan memberitahu anda satu cerita yang menarik.

Seorang lelaki muda bertanya Socrates rahsia untuk kejayaan. Socrates memberitahu lelaki muda untuk berjumpa dengannya berhampiran Sungai pada keesokan harinya.Mereka bertemu. Socrates ditanya lelaki muda berjalan dengannya ke arah Sungai. Apabila air sampai ke leher mereka, Socrates telah mengambil seorang lelaki muda dengan kejutan dan ducked dia ke dalam air. Budak bergelut untuk keluar tetapi Socrates adalah kukuh dan disimpan dia di sana sehingga anak itu mula beralih biru.

Socrates menarik kepalanya keluar dari air dan perkara pertama yang lelaki muda pula adalah gasp dan tarik nafas sedalam udara. Socrates bertanya: "apa pula yang anda mahu apabila kebanyakan anda  'wgoal-setting-activityere there'?" Anak itu menjawab: "Dingin." Socrates berkata: "itulah rahsia untuk kejayaan. Apabila anda mahu kejayaan yang teruk seperti yang anda mahukan udara, kemudian anda akan mendapatkannya. Terdapat tiada rahsia lain."

Motivasi untuk berjaya datang dari keinginan membara untuk mencapai maksud. Napoleon Hill wrote: "Apabila minda manusia boleh memahami dan percaya, minda boleh mencapai."

Keinginan membara adalah titik permulaan semua pencapaian dari segi permainan. Sama seperti api kecil tidak boleh memberi banyak haba, keinginan yang lemah tidak dapat menghasilkan keputusan yang hebat.

Adakah anda tahu apa yang membuat hidup berbeza? Jawapannya ialah penetapan matlamatAnda boleh melihat bahawa perbezaan yang besar antara orang yang berjaya dan orang-orang yang tidak berjaya. Orang yang berjaya mempunyai matlamat mereka di rumah. Mereka tahu di mana mereka hendak pergi dan akhirnya mereka sampai ke sana. Jadi anda perlu mulakan dengan sasaran, tujuan, satu matlamat.

Mari kita fikir-fikirkan bersama..... Mudah-mudahan cahaya KEJAYAAN menyuluh perjalanan kita... AMIN...AMIN...AMIN....

BANYAK lagi TIPS akan dikongsikan..... LIKE PAGE.... 
#TranformasiAgropreneur 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan