Klik je...

Ahad, 23 Mac 2014

Kisah - Perangkap pisang

Sebuah kisah tentang motivasi kejayaan InsyaAllah akan memberikan kebijaksanaan luar biasa jika kita boleh mengambil teras pertimbangan di sebalik hidu tersebut dan memohon di Amerika Syarikat.

Cerita ini bermula...

Yang ada monyet yang tinggal di benua Afrika. Musim yang kurang baik, jadi makan adalah sukar diperolehi. Monyet sekitar mencari makanan ke pelbagai tempat, kadang-kadang ini adalah kadang-kadang tidak.

Sampai ke suatu tempat, dia melihat pisang yang dalam bekas. Pisangnya begitu menggoda, sudah besar dan kuning. Akan telah bagus untuk makan.

Monyet yang pernah mendekati dia, lebih dekat dengan lebih jelas, bahawa ia adalah benar-benar pisang pisang yang masak dan wangi sekali ia berbau.

Namun pelik, pisang adalah di dalam bekas.

Monyet adalah mencari cara, dan akhirnya beliau menemui satu lubang. Aha, beliau mengambil pisang yang, dia berfikir. Tanpa berfikir, beliau meletakkan tangannya untuk mengambil pisang.

Tetapi apa yang berlaku, tangan keras dikeluarkan. Beliau tidak dapat meletakkan keluar beliau sedang mengenggam pisang yang. Dia cuba berkali-kali menarik tangan-Nya, tetapi tidak dapat.

Monyet itu terus berkata, "saya mahu pisang yang, saya lapar". Sambil terus tarik pada tangannya. Tetapi tidak pernah sesebuah. Dan kejadian ini berterusan, sehingga ia datang beberapa manusia yang menangkap.

Maaf kerana...

Hikmah cerita-cerita motivasi tentang kejayaan: Perangkap pisang

Dalam hidup, paling sesuai kita bergantung kepada sesuatu atau seseorang dan enggan melepaskan. Kami kemudian meyakinkan kita bahawa bahawa kita perlu, tidak dapat melarikan diri, bahkan tidak boleh hidup tanpa orang atau objek.

Padang, bukan hanya benda-benda atau orang. Kebergantungan manusia juga boleh berkaitan dengan pelbagai kepercayaan dan biasanya. Dia tidak mahu untuk melepaskan kepercayaan tertentu, dan kepercayaan-kepercayaan sebenarnya akan membataskan kehidupan beliau.

Kita terus berpegang kepada apa yang kita ada, dengan kepercayaan yang tidak betul dan tabiat fizikal yang buruk. Masalahnya ialah bahawa kita menganggap Peti Deposit Keselamatan, tertentu, dan biasa sudah.

Monyet untuk masa yang lama disimpan memegang pisang, pisang itu kerana sudah ada di sisi. Dia tidak mahu melepaskan pisang, kerana beliau tidak melihat pisang lain. Beliau berpendapat, pisang di hadapan beliau adalah nyata, pasti, dan ia adalah mudah (ia adalah digenggaman).

Cuba, jika beliau mahu melepaskan pisang, kemudian ingin mencuba sekali lagi. Mungkin, ada lebih besar, untuk mendapatkan lain-lain makanan yang selamat untuknya.

Adakah anda masih berfikir mencari yang pasti-pasti? Adakah anda berfikir hanya mencari peti keselamatan? Adakah anda masih berfikir mencari yang mudah dan?

Itulah pisang sawit tangan anda. Anda boleh tersekat dan anda pernah pergi di mana-mana. Mungkin nasib anda tidak seperti monyet yang ditangkap manusia, tetapi anda akan dimakan hidup-hidup di perangkap masa.

Ya, ia adalah perangkap yang yang kita panggil zon selesa. Keluarkan diri anda dari zon selesa saya, jadi anda boleh memasuki zon itu kejayaan. Akan boleh tidak pernah mencapai kejayaan tanpa meninggalkan zon selesa zon. Seperti yang anda tidak akan sampai ke pulai yang baru jika tidak mahu meninggalkan Pulau itu tidak lama.

Biarkan pergi pisang anda

Satu-satunya cara untuk mendapatkan luar tempat di mana anda berada kini berkeinginan untuk melepaskan benda-benda, orang, adat resam dan kepercayaan-kepercaya yang membuat anda di tempat yang sama, bukan tempat yang anda mahu.

Biarkan pergi pisang anda, atau anda kekal yakin yang anda perlukan dan anda tidak boleh hidup tanpanya?

Ya, ia memerlukan keberanian untuk melepaskan pisang anda. Memerlukan tenaga dan perlu pengrobanan untuk melepaskan pisang dalam genggaman untuk mencari pisang yang lain. Ia hanya bahawa, pisang adalah sebenarnya hanya sebuah ilusi pegang, tidak semestinya apa yang anda dapat. Pernah anda mempertimbangkan tertentu, sebenarnya tidak.

Lupa pisang memerlukan keputusan berani, berani, visi yang jelas, yang baru, lebih banyak kepercayaan Memperkasa dan idea cemerlang yang baru.

Mengambil keputusan, susun visi anda dengan jelas, membina kepercayaan yang memberi kuasa kepada, dan mencari idea-idea bernas yang boleh anda lakukan untuk kehidupan yang lebih baik. 


#TranformasiAgropreneur  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan