Klik je...

Khamis, 5 Jun 2014

Antara Law of AttrACTION dan ACTION



Terdapat beberapa kekeliruan pemahaman tentang undang-undang tarikan, sama ada untuk percaya atau tidak. Undang-undang pertama tarikan adalah sia-sia, untuk berjaya mesti masih bertindak. Kedua, sebaliknya, percaya hukum tarikan dan Akta tidak perlu. Kemudian kanan sebagai apa?




Kedua-dua pendapat di atas adalah tidak salah tetapi tidak juga benar. Undang-undang tarikan, saya pendek dengan LOA, masih diperlukan dan mana-mana tindakan masih perlu. Dilanjutkan, dengan menggunakan hukum tarikan, kami boleh mengurangkan tindakan-tindakan yang tidak perlu.

Apabila anda menggunakan hukum tarikan, anda akan menarik idea-idea yang menjurus kepada matlamat anda. Tetapi anda masih perlu bertindak untuk merealisasikan idea-idea ini. LOA kita boleh menarik orang-orang yang kita perlu sedar matlamat kita, tetapi kita perlu bertindak untuk menghubungi dan bekerjasama.

Jika diibaratkan, dengan menggunakan hukum tarikan, seolah-olah kita untuk menjadi magnet yang akan menarik bahan-bahan dan sumber-sumber yang diperlukan untuk mewujudkan apa yang kita mahu. Kita masih perlu bertindak terdiri daripada bahan-bahan dan sumber-sumber supaya ia menjadi apa yang kita perlukan.

Terdapat pelbagai teori yang cuba menerangkan bagaimana kita boleh menarik apa yang kita perlu berdasarkan LOA. Sesiapa yang cuba untuk menerangkan teori getaran, kita akan menarik apa benda-benda atau apa-apa sahaja yang mempunyai frekuensi yang sama. Teori ini disokong oleh teori fizik kuantum.



Saya melihat di tarik dengan teori lain, teori kreativiti. Ketika kita menumpukan pada sesuatu, kita akan melihat "alam semesta" dalam gelas yang berkaitan dengan matlamat-matlamat yang kita fokus.
Apa pun kita lihat atau fikir, minda kita tidak sedarkan diri akan cuba mengaitkan dengan matlamat kami. Jika ia menyokong matlamat-matlamat, kemudian datang idea untuk menggunakan akan apa yang kita lihat dalam merealisasikan matlamat kita. Apabila kita bertemu dengan seseorang, minda kita tidak sedarkan diri akan mengaitkan sama ada orang itu dapat membantu mencapai matlamat kita?

Dengan teori kedua ini, perkataan "menarik" boleh bermaksud "menarik perhatian" fikiran bawah sedar kita. Kerja-kerja ini dilakukan oleh minda kita tidak sedarkan diri yang yang lebih canggih prestasi dan kelajuan daripada mana-mana komputer pernah. Ketika kita menumpukan pada satu perkara, tidak sedar, minda kita tidak sedarkan diri "bekerja" untuk menyedari tumpuan kami. Minda bawah sedar kita sentiasa cuba untuk mengaitkan apa yang kita lihat dengan tumpuan kami.

Atau ada juga mempercayai bahawa LOA kuasa niat dan doa. Kemudian Allah akan menunjukkan jalan, mengilhamkan idea, dan membawa kita dengan orang-orang yang akan membantu kita. Seolah-olah kita akan menolak ahli-ahlinya.

Tidak kira teori yang anda percaya, mereka masih memerlukan tindakan. Tetapi itu tidak bermakna tidak diperlukan, LOA  akan membuat tindakan kita menjadi lebih azam dan berkesan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan